2010. április 4., vasárnap

Bárányka

Húú de jó lett! Életem első báránya!
Vettem bárányt a piacon, mert húsvét van, és itt az idő, hogy kipróbáljam. Mert még soha nem készítettem, és soha nem is ettem. Nem csináltam meg szombaton, mert így is túl sok minden volt kettőnknek, hanem vasárnap, amikor átjött kedves anyós-jelöltem. Délelőtt készítettem el a pácot, amiben nem állt túl sokáig, kb 1-1,5 órát, majd serpenyőben odapirítottam, és sütőben 80 fokon lassan kisütöttem, így nagyon puha lett!!

Pác:
  • 1 ek méz
  • 1 ek oliva olaj
  • 2 szem boróka bogyó
  • 2 szem szegfűszeg
  • 1 kk rozmaring
  • 1 kk kaukkfű
  • 3 gerezd fokhagyma, vékonyra szeletelve
  • 1 szegfűbors
  • csipet frissen örölt fekete bors
  • csipet só
  • negyed citrom leve és héjja
  • pici gyömbér
A tepsit a bárány alatt kibéleltem hagymakarikákkal (2 db vöröshagyma felkarikázva), és leóliázva sütöttem 80 fokon kb 2 órát, majd 150 fokon fólia nélkül negyed órát. Miután kész lett és kivettem a bárányt, és a hagymákat, 2 dl fehérbort öntöttem a tepsibe, feloldottam a leragadt részeket, és szirup állagúra sűrítettem. Ezzel leöntve tálaltam.
Köretnek héjában fött újburit adtam, amit, miután megfőtt héjjastul felszeeteltem, vajon meg pirítottam, és egy csokor petrezselymet vágtam rá. Meg persze sót:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése