2010. április 22., csütörtök

Sült ratatouille


Ez ma több okból készült. Egyrészt, mert vettem egy vega szakácskönyvet, hogy ne mindig húsban gondolkozzam és hát fel kellett avatni.. :) Bár ettől függetlenül nem egészen ragaszkodtam a recepthez.. :) A másik ok, hogy a következő kampányzáró rendezvényre ratatouille-t készítek a keményen dolgozó irodában lévőknek! Hajrá!Hajrá!
A receptről: nem egy nagy extra, de ezenkívül nagyon finom lett. Nagyon jól esett vacsira egy könnyű, sok zöldséges finomságot enni. Semmi mást nem kézítettem hozzá, egyébként szokták tésztával, rizzsel, vagy kenyérrel tálalni. Az eredeti recept Nice-ből származik. Többféle elkészítési módja van: az egyik, amit én is alkalmaztam, hogy egyben összesütöm a zöldségeket, a másik, hogy a padlizsánt, és a cukkinit később adom a többi zöldséghez, amit szaftosra főztem. Julia Child is így csinálta :)
A ratatouille-ről egy cikk a wikin: itt


Hozzávalók:
  • 2 db burgonya
  • 1 db padlizsán
  • 1 db cukkini
  • 2 db lilahagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1-1 db piros-sárga-zöld kaliforniai paprika
  • 3 db paradicsom

pác:
  • 1 ek olivaolaj
  • fél citrom leve
  • 4 ek fehérbor
  • 1 ek cukor
  • 1 tk pirospaprika
  • 1 ág rozmaring
  • 4 ág kakukkfű
  • kis csokor bazsalikom felszeletelve
  • só+bors

A burgonyát héjastul zsiradék nélkül betolom 200 fokra a sütőbe 30 percre. Közben felvágom a zöldségeket, apadlizsánt besózom, hogy ne legyen keserű, majd kb 10 perc után leöblítem. A pácot összekeverem, és egy tálban összekeverem a zöldségekkel, és a már felszeletelt, elősütött burgonyával. Az egészet egy hőálló edénybe teszem (fülekre, fogókra vigyázz!! én a múltkor szétolvasztottam egy serpenyőm nyelét, pedig rá volt írva, hogy bírja a hőt. Úgyhogy csak óvatosan!!) és 20-25 perc alatt, néha átforgatva, puhára, aranybarnára sütöm. A paradicsomot csak a sütés végén teszem hozzá, az utolsó keverésnél.

Én dijoni mustárral ettem, és nagyon jól passzolt hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése