2010. március 25., csütörtök

A fehérrépa tündöklése – zölden


Ezt a receptet a chili és vanílián láttam, még régebben. A magam részéről utáltam a fehérrépát. Egészen eddig. A helyzet az, hogy kiváló apósjelöltem előszeretettel lát el tetemes mennyiségű fehérrépával, én meg nem igazán tudtam, hogy mit is kezdjek vele, mert ugye nem túlzottan voltam érte oda. Aztán kipróbáltam ezt-azt, de még mindig nem aratott sikert. Ez viszont: a létező legjobb fehérrépa felhasználási mód.. olyannyira, hogy beleszerettem a fehérrépába. Négy tányérnyit ettem meg belőle, pedig nem mindig szeretem megenni, amit főztem.. :)

Hozzávalók (4 tányérnyi):
  • 1 db hagyma
  • pici vaj+oliva olaj
  • 4 db fehérrépa
  • 1 l alaplé
  • fehérbors
  • 4 csokor petrezselyem zöld
  • vaj kockák
  • pici tejszín
  • vajon, serpenyőben pirított kenyérkockák

A hagymát megpárolom az olivaolaj és vaj keverékén, hozzádobom a fehérrépát, majd felöntöm az alaplével, só+bors, és kb 15 percig főzöm. Közben blansírozom a petrezselyem zöldet: forrásban lévő vízbe dobom fél percre, majd leszűröm és hideg víz alá teszem. Az egészet turmixolom, majd leszűröm (én ezt kihagytam, mert szeretem, ha kicsit pépes :)) Tálaláskor néhány kocka vajat teszek bele, meglocsolom 1 ek tejszínnel, és pirított kenyérkockával.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése