2010. március 28., vasárnap

ÚMK pite



Az ÚMK bennfentes poén, de a recept publikus :)
A libamáj nem kötelező ehhez a pitéhez. Én is mindenféle egyébből szoktam csinálni. És a körte sincs kőbe vésve. Bármilyen gyümölcsből, fűszerekkel, és májjal működik.
A libamájat viszont egy éjszakára tejbe áztatjuk, mert így sokkal lágyabb lesz és az inakat is könnyebb belőle eltávolítani. Ami igen fontos, mert tönkre vágja az egészet, ha benne marad!
A fele bőven elég volt, így a másik feléből pástétom készült, csak arról sajna nincs fotóm.
2 fő ín van benne, és azokból ágaznak szét a kisebbek. Az inakat egyik kezünkkel kitapintjuk, megfogjuk és óvatosan kihúzzuk. Lehetőleg ne szakadjon bele.
Ha ez kész, kis "kockákra" daraboltam, só+bors (most rózsabors) és mehet a serpenyőbe. Nem kell alá semmi, mert kiolvad a zsírja. Csak rövid ideig pirítsuk.. éppen hogy
Ez esetben a tészta saját gyártás. Elég jó lett. Hűtőben eláll egy pár napig folpackba csomagolva.
Viszont nem tudok pontos adatokkal szolgálni. Úgy érzéssel..ahogy mondani szokás.
A lisztet elmorzsolom a vajjal, majd 3 db felvert tojást beledolgozok. Nem szabad nagyon gyúrni a tésztát.
Jön a hajtogatás: kinyújtom és összehajtom. Kinyújtom, és összehajtom és így tovább és így tovább. Jó sokszor. Innentől kezdve nem szabad összegyúrni. A leeső részeket is egymásba kell hajtani és úgy kinyújtani.
A töltelékhez egy serpenyőben karamellt készítek, és abba dobom a körtét és egy pici vajat, mézet. Majd rádobok egy ág rozmaringot és reszelt gyömbért. Felöntöm annyi vízzel, hogy még ne lepje el, majd fedő alatt elpárologtatom. A libamájat, amit egy másik serpenyőben már megpirítottam, a zsír nélkül hozzákeverem, és egy ek. lisztet teszek bele.
Én alulra most nem raktam tésztát, de lehet úgy is. Szóval bele a pite formába, tetejére tészta, amit kiszurkálok, hogy a felesleges gőz távozni tudjon, és mehet a sütőbe: 170 fok, 20-25 perc


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése