2010. március 27., szombat

Teljesen hagyományos varga béles

Annyira megkívántam a minap egy teljesen hagyományos varga bélest.. ami olyan, mint régen..
Addig addig, amíg nekiláttam. Már nem mintha akkora nagy meló lenne, de azért mégis.
Hozzávalók (1 tepsihez)
  • 1 csomag réteslap
  • 30 dkg finommetélt
  • fél kiló túró
  • 4 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 1 ek vaníliás cukor
  • 1 nagy pohár tejföl
  • olaj
  • még 1 tojás a kenéshez
  • mazsola, citromhéj és minden egyéb, amit én most kihagytam

A tojások sárgáit habosra keverem a cukorral, vaníliás cukorral, áttört túróval, tejföllel. A felérjéből kemény habot verek. Közben 3 percre forrásban lévő vízbe teszem a tésztát. Ne főjön túl! Összekeverem a túrós keveréket a tésztával, és beleforgtom a habot.
A tepsit kivajazom, majd a réteslapok felét belerétegzem úgy, hogy mindet megkenem olajjal. Rásimítom a tölteléket, majd a maradék lapokat, szintén rétegezve. A tetejét 1 felvert tojással megkenem. 180 fokon kb 15-20 percig sütöm, vagy amíg megpirul a teteje.
Én vanília fagyival tálaltam.

ui: egyébként elfelejtettem belekeverni a fehérjét, és csak azután vettem észre, miután már összeállítottam, úgyhogy a tetejére halmoztam, és 5 percel a készenlét előtt megszórtam cukorral és grill fokozaton karamellizáltam

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése