2010. március 21., vasárnap

Narancsos mascarponés hópihe torta

Ez a torta több szülinap együttes megünneplésére készült. Nem ez fogja elnyerni a világ legszebb tortája címet, de vicces lett :) A design a hópihe szórócukorból indult, ami külön kérés volt a húgom részéről, hogy kerüljön rá, meg a szürke habcsókokból, amik adva voltak, mivel egy előző torta (amiről nem készült fotó) hátrahagyott némi fekete ételfestékkel elkevert tojásfehérjét, amit kisütöttem habcsóknak. Kicsit furcsa volt így szürkén (mert a fekete ételfesték csak sötétszürkéig színezte) .. olyanok voltak, mintha fémből lennének.. azonkívül pedig gyönyörűszép kőkemény, ropogós habcsókok voltak, csak miután rákerültek a tortára, megszívták magukat nedvességgel. De így sem volt vészes :)
Így született a "felhőkből esik a hó" koncepció. Az alap pedig világoskék fondant volt, amit ezúttal vettem.
Sajnos a belsejéről sem készült kép, úgyhogy elmondom milyen volt:
Csokis piskóta, narancsos mascarponés krémmel.

Piskóta:

  • 6 tojás
  • 6 ek cukor
  • 1 ek vaníliás cukor
  • 6 púpozott ek liszt (én mindig vegyesen használok)
  • csipet só
  • 3 ek kakaópor és/vagy olvasztott csoki

tojás sárgája + cukor –› habosra, fehérre

tojás fehérje –› felverni

A fehéjét és a lisztet átszitálva a sárgájába forgatni

180 fokon kisütni (20 percig nem szabad kinyitni a sütöajtót)


krém:
A krém úgy készült, hogy valami narancsosat szerettem volna. Mivel sem mascarponéból, sem joghurtból sem másból nem volt elegendő arra, hogy egy egész tortához készítsek belőle krémet, így végül mindent használtam hozzá. A narancsvirág víz nagyon különleges ízt ad a krémnek enyhén kesernyés zamatával. Egyébként a narancs virágának lepárlásakor készítik, és hamisítják desztilált víz és szintetikus illatanyag egyvelegével, mivel az illóolaj, ami kinyernek belőle igen drága, és így olcsóbban tudják eladni a gyanútlan narancsvirág víz vásárlóknak, pl én is megszívtam..de majd legközelebb jobban elolvasom az ingredients szó után lévőket.. De így sem lett rossz, sőt :)
Kb így néz ki hozzá a recept:

  • 4 dl habtejszín (felverve)
  • 25 dkg mascarpone
  • 15 dkg natúr joghurt
  • 20 dkg tejföl
  • 2 ek narancsvirág víz (elhagyható)
  • 20 dkg porcukor
  • 3-4 db narancs
  • zselatin (én ehhez a zselatin fixet használtam, mert az nem lesz csomós a hideg krémekben)

Szóval a felvert tejszínhabba beleforgatom a többi hozzávalót, 2 narancs héját belereszelem, a húsát pedig filézve, kb egyformára vágva beleszeletelem. Ehhez keverem szükség szerint a zselatint.

A tortalapot 2 vagy 3 körre vágom.
Az alábbiakat összemelegítem, de nem forralom:
  • 1 dl tej
  • 5 ek cukor
  • 1 ek narancsvirágvíz (elhagyható)

Ezzel itatom át a tésztalapokat, mielőtt megkenném, de ne ázzon teljesen szét!!
Majd megkenem és összeállítom a tortát. Kívül is, körbe is, mert így tud ráragadni a fondant.

Én most boltban vettem, de lehet házilag is készíteni. Majd máskor leírom.

Porcukorral megszórt deszkán, porcukros nyújtófával kb 3 mm vastagra nyújtom. Feltekerem, és a torta tetejére teszem. Rásimítom a tetején, majd körbe, és a felesleget levágom.

Egy pici megmaradt krémmel erősítettem a habcsókokat a tortára, majd ugyanígy felkerültek a hópihék is.

A húgom, aki egyébként 4 éves nagyon boldog volt a hópihéktől.. Aztán amikor a tortához ért közölte, hogy "igazán nem kellett volna tortát sütnöm a hópelyhekhez! nem lett valami finom"
Aztán kicsit később már egyetlen hópehely sem volt sehol..vagyis van egy sejtésem, hogy hová lettek.. :)

Úgyhogy le lettem szólva.. de szerintem nincs igaza.. nagyon is finom lett!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése