2010. március 28., vasárnap

Csirke falatok almával, szilvával töltve

Ezt én előszeretettel készítem vendégek számára is. Főleg ha sokan vannak.. mindenki imádja, és ez fogy el a leggyorsabban. A sajt golyó után :) Szóval viszonylag gyorsan összedobható, sok lesz belőle, és ha mást is készítek mellé, akkor mindenkinek jut mindenből. Most azért készítettem csak magunknak, mert elvállaltam egy rendezvényt, és valószinűleg ez lesz az egyik fogás. Eddig mindig friss szilvával csináltam, de most egy darab került nagyon sokba, és valahonnan jó messziről hozták-már nem is emlékszem rá, szóval most aszalttal készült, és messzemenőkig sokkal finomabb lett!!

Hozzávalók (4 személyre)
  • 2 csirkemell filé
  • 2 nagy marék aszalt szilva
  • 3 alma
  • 1 marék cukrozott, vagy kandírozott gyömbér
  • 3-4 ek cukor
  • 1-2 ek méz
  • 1 ek vaj
  • rozmaring
  • rózsabors
  • 1 cs bacon szalonna
  • fogpiszkáló (vízbe áztatva, hogy ne gyulladjon ki :)), vagy hústű

Először a tölteléket készítem el: az almákat meghámozom, és vékony szeleteket vágok belőlük. A szilvákat félbevágom. Lehetőleg teflonos serpenyőben (abból utána könnyű kimosni a beleragadt karamellt) karamellizálom a cukrot, hozzáteszem a mézet, a vajat, és a gyümölcsöket és átforgatom, hogy mindenhol körülvegye a karamell. Felöntöm annyi vízzel, hogy a gyümölcsök feléig érjen, és elpárolom.
Közben a csirkemelleket vékonyra klopfolom, és naggyából egyforma csíkokat vágok. Sózom, borsozom, majd ebbe kanalalazok a gyümölcsből. Feltekerem, baconba csavarom (elég a szelet 1/3-a) Egy fogpiszkálóval rögzítem, és mehet a sütőbe. Addig sütöm, amíg megpirul a szalonna, és megsül a hús. Szerecsendiós krumplipürével tálalom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése