2010. március 27., szombat

Ha nincs ló...


Eredetileg ruccola pesztót szerettem volna csinálni dióval. Csakhogy nem kaptam ruccolát. Viszont volt madársaláta. Így gondoltam az is remek lesz majd… mondjuk mogyoróval…
És milyen remek lett?!
Aztán végül 3 féle született:
Hozzávalók:

1. sima:
  • 50g fenyőmag
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 1 szép csokor bazsalikom levele
  • 8-10 ek jó minőségű oliva olaj
  • 3-4 dkg parmezán

2. piros:
  • 50 g fenyőmag
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • fél (grillezett, héjjától megfosztott) piros kaliforniai paprika
  • 8 db szárított paradicsom
  • 8-10 ek oliva olaj (én a paradicsom olaját tettem bele, mert maradt még az előző üveg alján, amit eltettem, pontosan az ilyen helyzetkre)
  • 3-4 dkg parmezán

3. mogyorós:
  • 50 g mogyoró (ha sós, akk nem kell külön is sózni)
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 1 marék madársaláta (gondosan megmosva, lecsepegtetve!, és pici gyökereit eltávolítva)
  • 8-10 ek jó min. oliva olaj
  • 3-4 dkg parmezán
  • só (ha nem sós mogyoróval készítjük)

Az eljárás mindnél ugyanaz: mindent bele az aprítóba, és krémesre turmixolni. Az egyes pestók között érdemes elöblíteni a turmixot, hogy ne keveredjenek nagyon az ízek. Egy ilyen adag kb 4-6 főre elég. Hűtőben gondosan lefedve eláll. Egy hétig biztosan, de bővebb információval nem tudok szolgálni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése